Przedstawiamy pierwsze badanie dotyczące fanów przeprowadzone przez Spotify for Artists, w formie podręcznika. Zbadano miliony pozycji danych i na ich podstawie wyselekcjonowano 15 nowych zagadnień, z których każde zostało opracowane tak, aby pomóc Tobie i/lub Twojemu zespołowi rozwinąć bazę fanów potrzebną do osiągania zamierzonych celów.
Rozdział I: ZASIĘG
Okazuje się, że muzyka podróżuje dalej i szerzej niż kiedykolwiek wcześniej, a wraz z nią pojawia się mnóstwo nowych możliwości dotarcia do nowych fanów.
01. Ameryka Łacińska odkrywa najwięcej nowej muzyki

Spostrzeżenie: Przełom w Twojej karierze może się zdarzyć tam, gdzie się go najmniej spodziewasz. Na przykład, najwięcej nowej muzyki odkrywają stale największe miasta Ameryki Łacińskiej.
Działanie: Zaloguj się na Spotify for Artists, aby zobaczyć w jakich miastach Twoja muzyka jesteś najbardziej popularna i gdzie są Twoi nowi fani.
02. Granice między gatunkami wciąż się zacierają
Procent fanów danego gatunku, którzy śledzą Artystów innych gatunków:







Spostrzeżenie: Możesz być zaskoczony innymi gatunkami muzycznymi, których słuchają Twoi fani. Na przykład, 53% fanów metalu śledzi również artystów hip-hopowych. Zapoznaj się z danymi, aby porównać więcej gatunków.
Działanie: Teraz możesz oznaczać swoje nowe utwory wieloma gatunkami podczas dodawania ich do list odtwarzania.
03. Lokalna muzyka podróżuje po świecie

Spostrzeżenie: W dzisiejszych czasach, „regionalne” gatunki nie wiele mówią. Muzyka jest bardziej globalna niż kiedykolwiek, co oznacza, że Twoja publiczność może znajdować się w miejscach, których się nie spodziewasz. Na przykład, ponad 80% słuchaczy K-Popu, południowoafrykańskiego House’u, niemieckiego Techno i Reggae słucha muzyki poza granicami swojego kraju.
Działanie: Dowiedz się, jak możesz wykorzystać dane ze Spotify do tworzenia kampanii interaktywnych skierowanych do fanów z całego świata.
04. Fani docierają do Spotify na wiele różnych sposobów

Spostrzeżenie: Słuchacze przychodzą na Spotify z miejsc, których się nie spodziewasz, i słuchają naprawdę dużo muzyki. Na przykład w ciągu jednego miesiąca Discord wysłał na Spotify ponad 800 tys. słuchaczy, którzy w ciągu zaledwie 14 dni przesłuchali prawie 9 mln utworów.
Działanie: Zadbaj o swoją obecność na rozwijających się platformach.
Rozdział II: ZAANGAŻOWANIE
Nowi fani są świetni, ale zagorzali fani są jeszcze lepsi. Zobacz, jak cenne może być pogłębianie relacji z istniejącymi fanami.
05. Fan, który zapisze Twój utwór będzie go słuchał 3x częściej

Spostrzeżenie: Zapisywanie utworów świadczy o tym, że fani mają silną potrzebę ponownego słuchania. I nie jest to mierzone w dniach czy tygodniach, ale w miesiącach. Na przykład, 6 miesięcy po zapisaniu, użytkownik zazwyczaj streamuje Cię 3x częściej niż przed zapisaniem.
Działanie: Zwiększ liczbę zapisów swojego utworu nawet do 3x poprzez kampanię Marquee.
06. Playlisty użytkowników dają znacznie więcej niż tylko streamy

Spostrzeżenie: Po tym, jak słuchacz doda Cię do osobistej playlisty, będzie Cię słuchał o 41% dłużej i zaglądał na Twój profil o 12% częściej. W rzeczywistości, 60% wszystkich zakupów merchu z profili Spotify pochodzi od słuchaczy, którzy umieścili artystę na playliście.
Działanie: Prowadzenie Marquee zwiększa dwukrotnie prawdopodobieństwo, że zostaniesz umieszczony na playliście przez użytkownika.
07. Hardkorowi fani słuchają jak szaleni

Spostrzeżenie: Twoi najwięksi fani mogą napędzać ogromną ilość streamów. Średnio, 5% Twoich fanów słucha 6x więcej niż pozostali. Nie zapominaj o łączeniu się ze swoimi największymi fanami, nawet jeśli gonisz za nowymi słuchaczami.
Działanie: Pozwól im poznać Ciebie i Twoją muzykę jeszcze lepiej dzięki Music + Talk.
Rozdział III: PREMIERA
Premiera to nie pojedynczy moment, to cykl. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci wyciągnąć maksimum korzyści z każdego wydania.
08. Zaktualizuj swój profil przed premierą, żeby z niej skorzystać

Spostrzeżenie: W dniu premiery na Twoim profilu Spotify generuje się ogromny ruch. Jednak ponad 50% artystów nie wykorzystuje tego skoku, ponieważ aktualizują swoje profile po premierze.
Działanie: Wykorzystaj swój profil na Spotify, aby nawiązać kontakt z fanami na więcej sposobów.
09. Nie przestawaj udostępniać po ukazaniu się Twojego wydawnictwa

Spostrzeżenie: 53% wydań osiąga szczyt ponad 7 dni po premierze. Dlatego nie przestawaj promować po tygodniu od publikacji, aby mieć pewność, że dotrzesz do wszystkich, którzy przegapili premierę.
Działanie: Stwórz niestandardowe zasoby społecznościowe dla swoich nowych utworów i albumów za pomocą Promo Cards.
10. Premiery napędzają resztę Twojego katalogu muzycznego

Spostrzeżenie: Streamy katalogowe zwiększają się o 15-20% w dniu premiery.
Działanie: Wykorzystaj tydzień premiery, aby przyciągnąć jak największą publiczność do swojej nowej i starej muzyki.
11. Premiera nigdy się nie kończy

Spostrzeżenie: Zawsze są sposoby, aby ożywić utwór. Zazwyczaj dodanie lub aktualizacja Canvas Twojego utworu zwiększy oglądalność o 10,7%.
do dowolnego utworu, aby zwiększyć prawdopodobieństwo, że zostanie on udostępniony.
Rozdział IV: MERCH
W roku, w którym trasy koncertowe praktycznie nie istniały, merch stał się ważniejszy niż kiedykolwiek. Przedstawiamy kilka najciekawszych praktyk, które pomogą ci w pełni wykorzystać możliwości twojego sklepu z merchem.
12. Twój gatunek muzyczny może kryć w sobie sekret optymalizacji sprzedaży merch’u
Top Merch z podziałem na gatunki:






Spostrzeżenie: Preferencje dotyczące merch’u różnią się w zależności od gatunku. Na przykład, muzyka elektroniczna i muzyka country sprzedają najwięcej kapeluszy. No i proszę! Przeanalizuj dane, aby upewnić się, że zaopatrujesz swój sklep w towar, którego oczekują Twoi fani.
Działanie: Zdobądź informacje i narzędzia, których potrzebujesz, aby zoptymalizować sprzedaż merch’u.
13. Nie musisz być super gwiazdą, żeby mieć super wyniki sprzedażowe

Spostrzeżenie: Większa liczba słuchaczy nie musi oznaczać większej sprzedaży merch’u. W rzeczywistości, każdego dnia początkujący artyści na Spotify wyprzedają w sprzedaży merch’u nawet największe nazwiska w muzyce.
Działanie: Dowiedz się jakie innowacje w sprzedaży merch’u wprowadzili artyści wraz z zawieszeniem opcji koncertowania.
14. Podobno w Phoenix nadal kupują płyty CD
Miasta, w których kupuje się najwięcej merch’u (wg rodzaju):







Spostrzeżenie: Masz konkretny produkt, który chcesz sprzedać? Zobacz dane, które pomogą Ci dotrzeć do rynków, które są zainteresowane Twoimi konkretnymi gadżetami.
Działanie: Możesz dać swoim fanom ekskluzywny merch i atrakcje dostosowane do ich konkretnego położenia geograficznego.
15. Okazuje się, że winyl gra w duszy młodym ludziom

Spostrzeżenie: Co zaskakujące, jeśli twoja muzyka pierwotnie ukazała się na winylu, masz znacznie mniejsze szanse na jej sprzedaż w dzisiejszych czasach. Jeśli jednak Twoje wydawnictwo ukazało się po tym, jak winyl „wrócił do łask”, tłocz na zapas – nikt nie sprzedaje więcej płyt LP niż artyści z lat 2000+.
Działanie: Dane demograficzne słuchaczy, takie jak wiek, mogą pomóc Ci zaopatrzyć się we właściwy towar.
BEZ WZGLĘDU NA TO, CO CHCESZ OSIĄGNĄĆ W MUZYCE, FANI SPRAWIAJĄ, ŻE JEST TO MOŻLIWE.
_______________________
Tłumaczenie: Beata Ejzenhart Źródło: fanstudy.byspotify.com