WARNER INWESTUJE W BIG IDEA – POLSKIEGO PROMOTORA  KONCERTÓW I FESTIWALI

Partnerstwo będzie miało ważny wpływ na rozwój polskiej sceny hiphopowej i koncertowej!

Polski oddział jednej z największych wytwórni muzycznych na świecie, Warner Music Poland, objął mniejszościowe udziały w BIG Idea, jednym z kluczowych polskich promotorów koncertów i festiwali. We współpracy z wiodącymi agencjami talentów, w trakcie dziesięcioletniej działalności, BIG idea zaprosiła do Polski ponad pięciuset międzynarodowych artystów. Wśród nich znalazły się takie gwiazdy jak Anderson .Paak, Machine Gun Kelly,  Lauryn Hill, Playboi Carti, The Game, Mobb Deep, KRS One, Ghostemane, Trippie Redd, Rich the Kid i wielu innych. 

Partnerstwo pomiędzy Warner Music i BIG idea, przyniesie przełom w branży muzycznej. Działalność obu firm w sektorze live entertainment, zapewni synergiczny rozwój nowych projektów, festiwali i koncertów, w tym już istniejących, między innymi Yass! Festival.

Połączenie sił umożliwi organizację koncertów artystów światowego formatu zarówno w kraju jak i zagranicą, a polskim fanom najwyższy poziom rozrywki na żywo. Firmy skupią się również na rozwoju i wdrażaniu Ekosystemu Live Entertainment zasilanego przez technologię NFT.

Kontrakt pomiędzy firmami nadchodzi w momencie, kiedy Warner Music Poland poszerza swój katalog hip-hopowych artystów. Pierwszym beneficjentem tej współpracy jest zespół White Widow. Ta szybko zyskująca popularność polska grupa rapowa, w managemencie BIG Idea, podpisała lukratywny kontrakt płytowy z Warner Music Poland. BIG idea reprezentuje również booking i management artystów takich jak NOON, Vkie, Young Multi, Yung Adisz i Rizi Beizeti. 

Współpraca pomiędzy Warner a BIG Idea otwiera nowe możliwości dla artystów, w zakresie dystrybucji i obsługi 360 na niespotykaną dotąd skalę w działalności wydawnictw muzycznych. 

Adrian Ciepichał, Dyrektor Zarządzający Warner Music Poland, komentuje współpracę, mówiąc: “Zawsze staramy się robić więcej dla naszych artystów i ten kontrakt daje nam do tego nowe i większe możliwości. Nasza współpraca z BIG Idea, będzie ‘paliwem rakietowym’ do sukcesów naszych artystów i pomoże wspierać i rozwijać lokalną scenę hiphopową. Nie mogę się doczekać,  by powitać nowych artystów w Warner Music Poland i pomóc im zyskać szerszą widownię, zarówno w Polsce jak i na świecie”.

Sławek Ostruszka, CEO / BIG Idea, dodaje:“To przełomowy moment w naszej dziesięcioletniej działalności. Partnerstwo z Warner pozwoli nam na rozwój i realizację kluczowych projektów, które będą mieć ważny wpływ na branżę muzyczną. Współpraca umożliwi nam sprowadzanie do Polski światowej sławy artystów i organizacje koncertów na najwyższym poziomie, na jeszcze większą skalę. Wychodzimy z trudnego post-pandemicznego okresu dla muzyki na żywo. To idealny czas, aby podjąć zdecydowane kroki w kierunku rozwoju!”. 

Alfonso Perez-Soto, prezes Warner Music, odpowiedzialny za powstające rynki, konkluduje: „Rynek muzyczny w Polsce zmienia się i rośnie bardzo szybko. Nasza współpraca ze Sławkiem i zespołem BIG Idea, umieszcza nas w samym sercu polskiej sceny hiphopowej i pozwoli nam zaoferować dodatkowe wartości dla jej artystów. Wspólnie stworzymy prawdziwy przełom kulturowo-biznesowy dla nowej fali młodych talentów, które dochodzą właśnie do głosu”.

BIG Idea koncentruje się na scenie hiphopowej, swoją markę zbudowała sprowadzając do kraju wielu najważniejszych amerykańskich artystów rapowych. Organizując koncerty dla wielotysięcznej publiczności, które docierają rocznie do blisko 3,5 mln osób, odegrała ważną rolę w propagowaniu i wzrostu popularności hip-hopu w Polsce w ostatnich latach, ale nie ogranicza się do monoidei. Z powodzeniem organizuje multigatunkowy festiwal Yass!, cykl jazzowo-bluesowy Nowy Cieszyn oraz serię koncertów jazzowych .MORE z udziałem międzynarodowych artystów światowej klasy, takich jak: Brian Jackson, Keyon Harrold, Camilla George, Matthew Whitaker i wielu innych. BIG idea zaczyna zaznaczać też swoją obecność w świecie, bookując artystów w Europie oraz Katarze i Dubaju. 

Firma została założona w roku 2012 przez Sławka Ostruszkę — dyrektora generalnego, z ogromnym doświadczeniem w biznesie muzycznym, jednego z pierwszych producentów i artystów hiphopowych na Śląsku. Sławek jest również odpowiedzialny za markę CLOUT, pierwszy w Polsce festiwal skierowany do fanów zagranicznego rapu. Na CLOUT wystąpią między innymi: City Morgue, Ferg, Fivio Foreign, Jack Harlow, Key Glock, SoFaygo, UnoTheActivist, jak również polscy artyści, w tym grupa White Widow z rosteru Warner Music Poland.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s