Wczoraj ukazało się oficjalne zestawienie listy Billboard 200. Najnowszy album Keshy „Rainbow” stał się oficjalnie najpopularniejszym krążkiem w Stanach Zjednoczonych (link) . Według magazynu Nielsen Music, album wydany 11 sierpnia przez Kemosabe / RCA Records, zyskał wynik 116 000 egzemplarzy w tygodniu kończącym się 17 sierpnia. Album wydany 11 sierpnia przez Kemosabe / RCA Records uzyskał wynik na poziomie 116 000 egzemplarzy w tygodniu kończącym się 17 sierpnia.
Billboard 200 to ranking najpopularniejszych albumów tygodnia w Stanach Zjednoczonych obejmujący tradycyjną sprzedaż albumów, albumy toru (TEA) i ekwiwalent sprzedaży uzyskany dzięki streamingowi (SEA) w serwisach takich jak Spotify, Tidal, czy Pandora.
Jest to drugi numer jeden wokalistki na liście Billboard 200 i jednocześnie najlepszy wynik sprzedażowy od czasów jej debiutu fonograficznego. Poprzedni album Keshy – „Warrior” z 2012 roku, sprzedał się w nakładzie 85 000 kopii w pierwszym tygodniu i zadebiutował na miejscu 6.
Łut szczęścia wokalistki częściowo wspomagany był akcją sprzedaży biletów na trasę koncertową wraz z albumem. W ten sposób zostało sprzedanych 89 000 krążków! Podobną strategię w tym roku wykorzystało między innymi Linkin Park przy promocji albumu „One More Light”.
Pierwszy singiel z płyty – ballada „Praying” podskoczył w zeszłym tygodniu o osiem oczek na liście Billboard Hot 100 poprawiając tym samym swój początkowy wynik o jedną pozycję. Obecnie znajduje się na miejscu 24, a w tym tygodniu ma szansę dostać się do top 20.