Rain On My Pillow – nowy klip do trzeciego singla z płyty 262626

Bezdech Records, zaprasza na premierę trzeciego singla z albumu 262626 – Szymon Nożyński feat. Holy Høly .

Rain On My Pillow to kolejny singiel z wydanego 10 stycznia tego roku albumu “262626” Holy Høly. Utrzymany w klasycznym niemal, klimacie tanecznego, brytyjskiego electro lat 90. utwór jest wspólnym dziełem Ewy Baran i Szymona Nożyńskiego, który jest autorem muzyki i słów. Szymon odpowiada również za produkcję i miks nagrania.

Teledysk zmontowany został przez samą Holy Høly ze zdjęć i video podesłanych przez znajomych i fanów. Pojawiają się video z Nowego Jorku, Krety, Tajlandii, Malezji, Luksemburga, Kanarów, Berlina, Hiszpanii (łącznie z video z zatoki, gdzie powstał pierwszy utwór na płytę) oraz zdjęcia z prywatnych kolekcji.

Masteringiem zajął się Idan Altman.

Wyobraź sobie, że unosisz się w przestrzeni, zupełnie nie odczuwając niczego. Odbijające się od Ciebie cząsteczki przenoszą dzwięki. Sample perkusji tworzą pejzaż, który Cię otacza, dźwięki instrumentów odbijają się echem od siebie samych i innych cząstek dookoła. Ciepły głos otula i opowiada historię. Historię spełnienia, spokoju, szczęścia. Historię miłości, którą pisała muzyka. Odpręż się, w tej przestrzeni możesz czuć się bezpiecznie…

Ewa porusza się w obszarach jej najlepiej znanych: pianino – klasyczne lub Rhodes, bas oraz syntezatory. 262626 to jeszcze mały rozkrok między bardziej klasycznymi rozwiązaniami z melodycznymi wokalami (In Delight) oraz planowaną płytą bardziej eksperymentalną dźwiękowo z użyciem sampli oraz wirtualnych syntezatorów modularnych (First Glitch  | Mad About You ).

262626 to zabawa brzmieniem. Połączenie klasycznych instrumentów i ich przetwarzanie efektami oraz wirtualnych syntezatorów klasycznych oraz modularnych. 

Basy zostały nagrane ze smyczka (Common, Żelki, To build a home) i przetworzone, pianino nagrywane klasycznie z midi lub nagrane przez mikrofon, zsamplowane i przetworzone efektami. 

Wspomniany wyżej Rhodes oraz zastosowane na nim efekty, przywodzą na myśl Portishead Dá-Me Tua Mão, From The Ashes). Słowa do pierwszego powstały we współpracy z portugalskim producentem Turista, drugi natomiast to wynik współpracy z Olafem Karbowiakiem z Nun Electro.

Klasyczne pianino i kontrabas kierują natomiast utwory bardziej w kierunku nujazzu jak było w przypadku Common. Tu do współpracy dołączył 

Bob Salmieri (saxofon, perkusja) oraz Szymon Nożyński (lo-fi sample). Na płycie 262626 pojawi się Common w nieco innej – pierwotnej i bardziej minimalistycznej wersji niż utwór wydany z Cultural Bridge. 

Każdy z utworów nawiązuje do emocji związanej z miłością. Mad About You jak sam tytuł wskazuje do szaleństwa i „utraty zmysłów”. Fragment tekstu został pożyczony od Stinga, aranżacja została stworzona pod wpływem „Lay all your love on me” w wykonaniu Caroline Shaw oraz Sõ Orchestra. 

Caroline Shaw & Sō Percussion – Lay All Your Love on Me (Live)

Na przeciwnym biegunie są Żelki. Jedyny pozytywny utwór na płycie i nieco odbiegający klimatem od reszty. Znalazł się tu bowiem jest swego rodzaju „pamiętnikiem”. 

Place where i belong to to jeden z pierwszych utworów który powstał z myślą o płycie. Schodząc po kamienistej plaży do morza, dotarłam do piasku. „I found peace” pomyślałam, zaśpiewałam i jak zawsze to bywa nagrałam na dyktafonie by wrócić do tego kiedy będę przy pianinie. 

Nie daj się zwieźć to jeden z pierwszych utworów jakie napisałam. Ze względu na jego charakter „musiał” się znaleźć na 262626. Został lekko zmieniony zwłaszcza w wersji perkusyjnej. To też jedyny utwór w którym  perkusja Bartka miesza się z moją. 

Głównym założeniem Falter and Fade było stworzenie perkusji typu glitch z sampli w stylu Find my way NIN. Został zaaranżowany w taki sposób by zwrotki oparte były o pełny beat a przejścia w różne wariacje pojedynczych sampli.

Nine Inch Nails – Find My Way (HD)

Nothing to przekrój przez wszystko czego zdążyłam się nauczyć produkcyjnie w ostatnim czasie. To również utwór dyplomowy kończonej przeze mnie Akademii Dźwięku. Zgodnie z założeniami utworu dyplomowego posiada określone elementy wymagane w utworze – efekty, harmonie, automatyzacje, elementy pracy nad obwiednią sygnału. 

https://www.facebook.com/HolyHoly.me/videos/596001120035073

To build a home to jeden z ulubionych utworów, którego przekaz idealnie pasuje do tej płyty.

https://www.facebook.com/HolyHoly.me/videos/8510128915763159

262626 to wypadkowa wszystkiego co słyszałam i co budowało moją świadomość muzyczną. Płytę nagrałam sama ale wpływ na nią miały osoby i muzycy, których spotkałam na swojej drodze. Oprócz Bartka, który idealnie wpasował się w moje postrzeganie muzyki z perkusją, na płycie można posłuchać trzech bonusowych tracków z innymi muzykami, którzy czują muzykę bardzo podobnie do mnie:

  • Olaf Karbowiak z NUN, z którym nagraliśmy From The Ashes – utwor magiczny bowiem zagrałam do niego partię Rhodsa i dośpiewałam się dosłwnie między “śniadaniem a pracą”,
  • The Third Mind zremiksował mój stary utwór Endless Game nadając mu bardziej trip-hopowego charakteru, 
  • Szymon Nożyński, którego sample można usłyszeć również w Common. To nie jedyny wspólny utwór. Więcej wkrótce!

Jednocześnie Ewa pracuje nad płytą ambientową wraz z Danielem Löwen. Pierwszy nie wydany jeszcze singiel Universe można usłyszeć przepremierowo pod linkiem.

W maju ukazał się singel Rain nagrany we współpracy z greckim producentem Muff Dada

7 czerwca ukazał się jeden z singli promujacych 262626 Common. Nujazzowy utwór stworzony we współpracy z Kafiristanem (saksofon) oraz Szymonem Nożyński (sample lo-fi).

Przedpremierowo można posłuchać również From The Ashes – triphopowa perkusja, Rhodes rodem z Roads Portishead oraz wyrazisty bas. – https://hypeddit.com/nunfeatholyhly/fromtheashes

Ewa Baran a.k.a. Holy Høly! – kompozytorka, pianistka, basistka i wokalistka znana z projektów takich jak Regresja (acid jazz), Noce, MSM (post rock), She Fits Me, (electro/downtempo/trip-hop). Założycielka wytwórni Bezdech Records, związana również z barcelońską wytwórnią Diffuse Reality Records (Hard Times) oraz włoską Cultural Bridge

10 stycznia wydała swój solowy album #262626 – downtempo electronika z nutą trip-hop oraz elementmami glitch, nu jazz oraz smooth wokalami. Pracuje również nad ambientowym albumem w duecie z Danielem Löwen. Uzupełnia wokalnie album DXCV3R – solowy projekt połówki duetu ThunderFuzz. W tym duecie również pojawiła się na składance Music From Poland go! boys records (wytwórni Tomasza Grocholi z Agressiva69 oraz Tomasza Tumidajewicza ze SmoGGG). 

Brała udział w projekcie  “Taki Pejzaż” Chóru Polin i Dominika Strycharskiego, pojawia się w chórkach do soundtracków Amaury Laurent Bernier. 

Dodaj komentarz